Adieyla Abdul Malek

My Photo
adieylamalek
16 june 1991, Kuantan. Single and adorable (pun bolee)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Wednesday 31 October 2012

Aidiladha 2012!

assalamualaikum..

hey! happy Aidiladha for everyone. Yup. Aku memang tak boleh tido..well..sebab siang tadi dah membuta giler %&*&%## Padan muka aku!

Alhamdulillah hari raya kali ni dapat beraya kat kampung..err..homestay..kyteorang bagi nama "Homestay Saadiah". And banyak perubahan. Sungai kat depan rumah tu, dah jadi kem, and baru-baru ni ada cadangan nak bangunkan chalet kat situ. Sebab susah lah budak-budak ni ada camping tapi tempat nak berehat terhad.

Pagi raya kami, my auntie buat mee kari.. orang lain buat ketupat, kita buat mee..siap je solat sunat Aidiladha, semua pergi ke kampung hilir. Boleh jalan kaki, tapi mengada nak bawak kereta jugak..takut make-up cair lettew!



Lihat bagaimana bersemangatnya mereka bersembang. Yang bestnya dua-dua pakai kain pelekat! --"

Ini namanya Pak Jabit VS Pak Abu..hehehehe..jangan marah..gambar ni aku buat teknik Fake Tilt Miniature..Tapi macam tak pun..Aku letak gambar ni sebab pada mata aku nampak macam dalam cermin..But it was not..Aku ambik gambar ni dari jarak 10kaki gitu..

Next, kami pergi ke rumah saudara kyteorang. Suami dia baru meninggal dalam 3bulan lepas tak silap, and dia ada sorang anak yang sindrom.

Dalam pukul1 gitu kami balik memandangkan kaum Adam kena solat Jumaat. Dalam pukul3 lebih kami pegi beraya ke Peruang, rumah kazen aku. Giler lah sedap gua melantak sebab mak dia buat rendang daging sedap giler.

Next kami pergi ke Bukit Kolam. Waktu tu jujur aku cakap, aku mampu bawak diri aku je. Dah tak mampu nak makan kat situ. Minum air je.

And the next day pergi ke Tempoyang, kat Kuala Lipis. And pergi kenduri. Yang paling best, raya tahun ni kurang makan daging..banyak makan ayam! omnomnom!

Actually banyak lagi nak cakap, tapi malas nak taip. Boleh gitu? So mari nantikan kedatangan Awal Muharram ;)

0 comments:

Post a Comment