Adieyla Abdul Malek

My Photo
adieylamalek
16 june 1991, Kuantan. Single and adorable (pun bolee)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Sunday 15 December 2013

END OF IT?

~Assalamualaikum

nak dekat SPM aku attend untuk bengkel Maths. Seronok wei belajar ni, cuma rezeki aku tak murah sangat waktu tu.. 3hari 2 malam. abang aku ambik and hantar aku. Hari second last tu sampai kat bypass yang selalu jadi accident, aku tengok kat side mirror. Nampak macam bayang2. Dalam hati dah rasa macam2 dah. Makin lama makin jelas. Memang cantik benda tu duduk belakang aku, rupa dia macam yang dalam cerita Jangan Pandang Belakang.

Apa yang aku perasan, abang aku makin lama makin laju bawak kereta. Sampai je rumah dia terus masuk rumah, pagar dia tinggalkan macam tu je. Waktu nak SPM tu seminggu ke dua minggu jugak kot aku stay situ, and ada solat hajat and sesi bermaaf-maafan.

Yeah aku tahu siapa target aku. Bukanlah nak balas dendam. Tapi kena fikirla sikit pasal orang lain.

"Dila..aku nak mengaku satu benda ni, aku mintak maaf lah aku yang sebar fitnah pasal kau. Aku yang kata kau mengorat ayah Na... . aku yang beli number baru tu text dgn ayah dia. Aku mintak maaf sebab aku,orang panggil kau jalang"

Aku pun cakap la kat dia benda dari A sampai Z. Tersedu sedan lah. Sekarang alhamdulillah aku rasa sihat dah daripada benda2 macam tu. Aku bersusah payah jugak lah. Tahun 2012 jugak lah..pertengahan tahun tu. Benda tu ditanam kat belakang rumah aku. Orang yang buat fitnah pasal aku ni text dengan ayah kawan dia tu dekat je rumah dia dengan rumah aku, selang 7 atau 8 lorong je.

Cuma nak nasihatkan you guys, janganlah ulang benda yang sama. Aku ni tak buat apa2. Tapi kalau benda ni pasal lelaki (mungkin aku berkawan rapat dengan lelaki yang korang suka), cemburu (sebab family aku), atau mungkin sakit hati sebab aku ni sombong (aku ni dapat title pelajar paling pendiam tau?), atau aku ni mulut jahat (tak bercakap pun dengan orang, senyum je), rasanya tak cukup kukuh lagi alasan tu.

aku dapat tahu yang ambik inner wear tu lelaki india. Muka aku macam india ke dalam air tu? Enough of it. Jangan kesiankan aku, cukup kesiankan my mum and dad. Berapa banyak air mata, tenaga, masa dan duit dikorbankan. Imagine if i ni pendendam, buat balik macam tu kat you guys. Macamana? Parents korang.hmm..

And yeah i'm so sorry kalau ada yang rasa aku ni annoying masa diploma dulu aku terlalu ambik kira setiap yang orang cakap pasal aku, paranoid. Kalau aku tak ambik tahu pasal benda2 tu, aku takut orang akan buat macam masa aku form5 dulu. Aku ada reasons untuk semua tu..buatla hal masing2. Aku ni bukannya pool dancer ke, kaki clubbing ke, playgirl ke. Aku ni perempuan biasa je..nak belajar, nak berkawan.








0 comments:

Post a Comment